porto unique stories - XIV


PT
histórias do Porto, pessoas do Porto, histórias e pessoas que fazem o Porto ser o Porto.
(ver mais histórias aqui)

Fernanda Vieira, a alma da Livraria Vieira, uma livraria alfarrabista cheia de charme, que existe no Porto desde 1984.

EN
stories from Porto, people from Porto, people who make Porto be unique.
(see more stories here)

Fernanda Vieira, soul of Livraria Vieira, an old charming bookshop existing in Porto since 1984.


PT
quantas vezes passei nesta alfarrabista sem entrar, até que desta vez não resisti. 

à porta estava, serena e bonita, Fernanda Vieira. sorriso nos olhos, conversa fácil, "bom dia", disse-me, e a partir daí a conversa fluiu. 

sobre a loja, sobre a passagem do tempo, sobre como a própria passa ali o tempo, as suas memórias, sobre o que ainda ali se compra, ou o que já não se compra, sobre os filhos e os netos "tenho um filho escritor, conhece?", e a janela, já viu, foram os meus netos que pintaram...."

estava uma manhã calma de um dia de Setembro e por mim ficava por ali. gosto de remexer em livros, ouvir histórias, conhecer pessoas que falam do Porto.


"envie-me as fotos que eu gosto de ver.! gostei muito de falar consigo"

mas quem gostou mesmo de estar à conversa fui eu. 
algo na figura de Fernanda Vieira me transportou para longe, para a minha adorada Índia, mas isso já são conversas que não têm a ver com este post...:)

"também tem qualquer coisa de indiana", disse-me a mim...

sorri. guardei a Canon e despedi-me, tentando controlar os meus sonhos dessas viagens distantes..... 

EN
so many times I passed through this bookshop and did not enter, this day I could not resist.

standing at the door, in a beautiful and serene way was Fernanda Vieira. with smiling eyes, easy conversation "good morning", she said, and from that point the conversation started.
about the bookshop, about the passing of the years, about the way she passes her time there, her memories, what people still buy there, or what people do not buy anymore, about their sons, and grandsons, "I have a son who is a writer, do you know him?", and did you see the window, it was painted by my grandsons..."

it was a calm september morning and I could stay there longer. I like to touch books, listen to stories, meet people who talk about Porto.

"send me the pictures, I like to see them!, and it was really a nice pleasure talking to you"

but I was the one who really liked that conversation. something about the figure of Fernanda Vieira
transported me far away, to my beloved India, but this has nothing to do with this post.....

"you also have an indian look", she said to me...

I smiled. Packed my Canon and said goodbye, trying to control those dreams of distant travels.....






Livraria Vieira - Livreiros Alfarrabistas
Rua das Oliveiras, 14 - 16
4050-448 Porto
T: +351 22 332 51 03



Sem comentários:

Enviar um comentário

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...